Kerstbomenactie voor Bed en Zorg

Na vijf eerdere succesvolle edities haalt Rotaryclub Maassluis-Maasland dit jaar met de kerstbomenactie geld op voor st. Bed en Zorg in Maasland.

In het Maaslandse woon- zorgcentrum De Singelhof is een appartement vrijgemaakt voor Bed en Zorg. Daar kunnen mensen terecht die tijdelijk meer zorg nodig hebben dan ze thuis kunnen krijgen. Daarnaast kan deze plek ook dienen als hospice. Familie kan blijven logeren.

Mensen die kortdurend extra zorg nodig hebben, kunnen binnenkort terecht in appartement 42 van de Singelhof. Daar start het mooie initiatief ‘Bed&Zorg’. De wijkverpleegkundige: “ We hadden geluk. Terwijl we over het concept in gesprek waren  kwam er aan de Singelhof op de begane grond een prachtig appartement vrij met twee slaapkamers, een badkamer en een keukentje. Dat zou uitstekend geschikt zijn ! ”

Het gaat om kortdurende zorg:
– Tijdelijke zorg: tijdens herstel na een ziekenhuisbehandeling
– Respijtzorg: zorg voor een zieke om de mantelzorger(s) tijdelijk te ontlasten.
– Terminale zorg: zorg in de laatste levensfase als  die thuis niet meer goed mogelijk is.

Wat is er nodig:
–  Verpleegbed, sta op stoel, douchestoel en overige ‘medische’ inrichting
–  Huishoudelijke inrichting woonkamer, badkamer en 2e slaapkamer, TV, internet, koelkast, meubilair, keukeninrichting etc.

Heeft u liever geen boom in huis, maar wilt u dit mooie doel toch steunen, klik dan op de doneerknop!

Hieronder ziet u de kerstbomen van voorgaande jaren, het optuigen laten we natuurlijk geheel aan u over!

Namens Rotaryclub Maassluis-Maasland alvast hartelijk dank voor uw aankoop!

Toont alle 5 resultaten